Dags för nya utmaningar


Efter att ha arbetat i skolans värld i 15 år tar jag sikte på nya utmaningar i företagsvärlden.


Mimmi, min dvärgschnauzer, hakar såklart på!

Hur gick det här till?


Funderingarna på att göra något annat har varit många de senaste åren, alltifrån läromedelsredaktör, ingenjör, arkitekt och trädgårdsdesigner. Men genom input och guidning från nära och kära har jag insett att det är ju text och bild jag ska arbeta med. Steget från läromedelsförfattare och chef är faktiskt inte så långt till copywriting. Det handlar ändå i slutänden om att med hjälp av kommunikation utveckla människor och verksamheter.


Jag brinner helt enkelt för tillväxt.

100% of customers are people.


100% of employees are people.


If you don't understand people, you don't understand business.

Simon Sinek

Vad är en fjärilseffekt?

Skapa magi genom att se till att det blir rätt från början!

Uttrycket fjärilseffekten myntades av den amerikanska meteorologen Edward Lorentz när han under en föreläsningen 1979 påstod att en fjärils vingslag kan förändra vädret helt i en annan del av världen. Detta uttryck har kommit att utvecklas till en teori om att ytterst små skiftningar i ett komplext system kan få oanade konsekvenser på andra områden.


Min tolkning och mitt budskap är att vi, med mycket små medel, kan skapa magi inom marknadsföring och kommunikation. Jag vill även hävda det motsatta; Om en del, eller en medarbetare inom verksamheten inte är på banan, kan det få oproportionerligt negativ inverkan för hela företaget. Fel ordval eller fel bemötande kan innebära att kunden, i bästa fall vänder sig till någon annan och i värsta fall... ja, ni förstår vart jag vill komma.


Jag vill se på kommunikation och marknadsföring som en helhet. Det är oerhört viktigt att hela er verksamhet andas samma vision och sänder ut samma budskap.

Kommunikation i rätt rikting!